Utbildning

Key Account Management – nyckelkundsförsäljning

DSC_0018

3+2 dagar I två delar, med förslagsvis två månader mellan.

Utbildningen baseras på Peter Chevertons bok ”Key Account Management” och  samt mina egna erfarenheter. Den omfattar de steg du behöver på vägen till ett fungerande KAM-team. Vi kommer bla att gå genom:

  • Analys av kunden – möjligheter och värde
  • Relationship Management – från rosett till diamant
  •  Kontaktstrategier – lämpliga verktyg för bearbetning av kunden
  • Inköpssfunktionens nya roller – hur ska vi bäst knyta an?
  • Den rätta kemin – sälj på de personliga behoven
  • Är din kund lönsam?
  • Hur ska ditt KAM-team se ut?
  • Och mycket mycket mer.

 

Strategisk försäljning

3+2 dagar med några månader mellan.

Utbildningen baseras på Stefan Larssons bok ”Procedural Selling” och Neil Rackhams ”Kundstrategier”, samt mina egna erfarenheter.

  • Var ska vi? Vilka mål har vi? Hur ska vi ta oss dit?
  • Att klassa prospect, att satsa på rätt kunder
  • Vilka aktiviteter behövs för att komma vidare?
  • Och mycket mycket mer.

 

Säljteknik inom B2B

I denna 2dagars-sutbildning ingår alla de delar som får dig att bli en komplett säljare, såsom:

  • Inledning
  • Sondering
  • Införsäljning
  • Mötet
  • Offerten
  • Förhandling
  • Avslut

Denna utbildningen kombineras gärna med 2st fyx-pass, t.ex. jympa, crosstraining eller jogging.

Kommentera